--''''>>--sEBuTir bINt@nG Di kAKi pELAnGi--<<'''--||

Aku masih bisa berlari, aku masih bisa mendaki pelangi, walau tanpa engkau di sisi, akan aku teruskan hidup ini... Usahlah engkau gundah tentang perasaanku, setelah engkau melangkah pergi, pedih ini akan bisa sembuh, bila saja terbit mentari... ~apabila engkau jauh dariku terasa engkau hampir padaku, namun mengapa apabila engkau di sampingku terasa seakan engkau menjauhiku?~



Friday, May 11, 2007

Satu Kehilangan, Satu Anugerah, Satu Nikmat, Satu Keperitan

assalammualaikum...
sudah terlalu lama aku tinggalkan jurnal penulisan ni. dua bulan! macam2 berlaku sepanjang dua bulan kebelakangan ni. bukan aku tak mahu menulis, tapi aku tak sempat untuk menulis! sungguh! kalau boleh aku buat permintaan, memang aku akan minta agar jarum jam 24 jam akan ditambahkan lagi menjadi 30 jam agar aku dapat menyelesaikan segala rutin harian aku!


Satu kehilangan
aku baru sahaja kehilangan dua orang sahabat; seorang kakak dan seorang abang! kalau korang semua baca surat khabar atau tgk berita di tv, korang mesti tau siapa yang aku maksudkan (pd teman2 aku lah...). aku masih lagi dlm keadaan tak boleh terima hakikat. hmmm... tunggu aku cool dulu, baru aku akan buat entri pasal ni!

Satu Anugerah
insyaALLAH, mungkin dlm masa terdekat ni aku akan menimang cahaya mata terbaru (bkn novel kedua aku. ah, jangan disebut pasal novel sekarang!). adik aku sekarang ada di hospital sedang menunggu masa untuk bersalin. cucu keempat untuk abah ngn mak aku, anak keempat untuk adik aku n hubby, abang aku n sis in law dan juga aku! xsabar aku nak ajar dia sebut UMMI! heheheheh.....

Satu Nikmat
alhamdulillah... biz aku ngan partner semakin ligat. ada saja order dari orang ramai setiap minggu. sampai tak menang tangan dibuatnya! ditambah pula dengan kwn2 lama sekolah aku dulu! harap2 biz ni berpanjangan dan semakin maju, ameennn....

Satu Keperitan
terlalu payah untuk meluahkan apa yang terbuku di hati. kadang2 terasa macam mahu menyeberang lautan dan berlabuh di pantainya untuk menghamburkan segala-galanya. atau pun, mendaki gunung yang tinggi (larat ke aku?) dan menjerit dari puncaknya! tapi sampai kini, yang aku mampu lakukan hanyalah memendam segalanya dalam hati! hai hati... harap2 engkau bisa berdiri teguh untuk menampung segala luahan yang tak terlafaz...

Nota Penaja : Gambar sewaktu pergi Secretaries' Week Special with Ziana Zain

0 Comments:

Post a Comment

<< Home